Foto: Suzuki
Ook Suzuki moest er ooit aan om een 2-cilinder allroad te maken, zo als Honda al jaren de Transalp heeft. Suzuki had natuurlijk al de DR800 Big, DR650RS en dat soort, maar nog geen twin. Het blok van de SV werd gebruikt en de V-Strom was geboren. De V-Strom gaat al enkele jaren mee en iséén van de best verkopende motoren (samen met de V-Strom 1000). Het is een ideale woon-werk motor en een prima toerder voor lange afstanden. Misschien daarom ook wel die populariteit! Door het V-Twin blok heb je onderin al veel koppel en is het juist met het A2-rijbewijs erg lekker om al onderin redelijk wat koppel te hebben, omdat de motor juist bij een hoger toerental wordt afgeknepen. Niet alleen de wegen zijn er goed mee te berijden, ook offroad rijd deze motor prima. Een bospad kan je dus zonder problemen met deze motor nemen.
De V-Strom bestaat uit drie varianten ; de 650A, 650AT (touring) en de Black Rhino. De Touring heeft ten opzichte van de standaard V-Strom handkappen, een middenbok een in kleur meegespoten topkoffer en een 'onderkuip'. De Black Rhino heeft alles wat de Touring heeft, maar dan als extra een vario-windscherm en zijkoffers
De V-Strom is sinds 2013 leverbaar als 35kW motor. De modellen tot 2012 zijn op kenteken alleen beschikbaar in 25kW-uitvoering.
Waardeer je de artikelen op Startersmotor.nl en koop je wel eens wat bij onderstaande webshops?
Doe dat dan via volgende links, ik ontvang dan een kleine commissie om de website te kunnen onderhouden en het kost jou niets extra. Win-win!
Louis Motorrad NL -
bol -
AliExpress - Amazon NL