Startersmotor.nl - Van alles over lichte motoren
Verkoop je motor zonder gezeur.

 

Suzuki DRZ400SM (25kW & 29kW)

Suzuki DRZ400SM

Foto: Suzuki

Suzuki moest een aantal jaren terug ook mee doen met de hype van de supermotards en kwam toen met de DRZ400SM. Andere uitvoeringen zijn de DRZ400S (offroad versie) en de DRZ400E (crosser/enduro). De zithouding en positie bij elke offroad is erg fijn. Je zit hoog, dus je kan verder vooruit kijken (en je wordt eerder gezien) en je zit rechtop, zodat je geen last krijgt van je polsen bij lange ritten. Nadeel is het smalle zadel, na een uurtje of wat rijden krijg je wel weer pijn in je kont. Alleen op een Goldwing heb je geen klagen.. ja, misschien dat je niet makkelijk tussen de files door kan rijden...

De DRZ400SM is een heerlijke speelfiets die je alle kanten op kan smijten. Op de snelweg loopt de motor eigenlijk net wat te hoogtoerig, maar onmogelijk is het niet. Toch is het fijner om met een iets zwaardere motor de snelweg te pakken en is het wel dé motor voor binnendoorritjes. Een offroad is niet echt goed geschikt voor lange afstanden, maar voor erbij of om lekker te spelen als je werk of school toch niet te ver weg is echt een fantastische machine ! Het blok is redelijk onderhoudsvrij, omdat Suzuki er niet zoveel vermogen uit haalt als wat er echt uit te halen valt. Bij KTM trekken ze alles uit het blok, met als nadeel dat het onderhoud ook vaker moet voorkomen. Met de Suzuki heb je een redelijke bulletproof motor die niet meer onderhoud nodig heeft dan de gemiddelde motorfiets. Op een supermotard kan je lekker gek doen en het relatief lichte gewicht helpt 'm daar absoluut in mee.

Let op: De DRZ400 mag NIET altijd zonder begrenzing bestuurd worden met het A2-rijbewijs. Op het kenteken van bouwjaar 2000 staat 0,21kW/kg. Helaas, net die ene 0,01kW/kg teveel ledig gewicht. Alleen te besturen met de 25kW-begrenzing. Hiervoor is een 2e-typegoedkeuring. Bij bouwjaar 2004 echter, is dit wel 0,2kW/kg en mag deze wel vol vermogen gereden worden. Let extra goed op bij interesse in een DRZ400 wat er bij het vermogen per kilo staat op het kenteken.

 

 

Motortype Viertakt, ééncilinder, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud 398cc
Versnellingen 5
Vermogen/koppel 23kW (31,3pk) / 29kW (39,4pk)
Gewicht 146kg rijklaar
Tankinhoud 10 liter
Verbruik n.b.
Topsnelheid +/- 140km/u
Rijbewijs A2, A
RAD - Alles voor de motorrijder

 

 

Verkoop je motor zonder gezeur.

 

  • Tip: Controleer overal ter wereld je bandenspanning en pomp je banden direct op met de zeer handzame Xiaomi luchtpomp. Must have voor elke motorrijder!

Waardeer je de artikelen op Startersmotor.nl en koop je wel eens wat bij onderstaande webshops?
Doe dat dan via volgende links, ik ontvang dan een kleine commissie om de website te kunnen onderhouden en het kost jou niets extra. Win-win!
Louis Motorrad NL - BOL.com - AliExpress - Amazon NL


© Copyright 2007-2024 Startersmotor.nl - privacy policy/disclaimer | over ons | links | Startersmotor helpen | contact | Startersmotor op Facebook Startersmotor op YouTube Startersmotor op Instagram