Startersmotor.nl - Van alles over lichte motoren
Gratis je motor verkopen zonder proefrijders

 

BMW G 310 R (2017)

Lang gewacht, maar het was het wachten waard; de BMW G 310 R. BMW toonde eind 2015 op de EICMA beurs in Milaan voor het eerst de G 310 R aan het grote publiek. In februari 2016 kregen wij als Nederlanders de kans om de motor te zien en er op te zitten bij de MOTORbeurs Utrecht, om vervolgens te horen dat rond oktober 2016 de G 310 R verkrijgbaar zou zijn. Dat laatste ging echter niet door; de datum werd toch verschoven naar uiteindelijk april 2017. BMW wilde nog even wat kleine probleempjes fixen om de motor zo goed mogelijk op de markt te zetten. Slimme zet, want een motor met wat kleine issues op de markt brengen, zal negatief commentaar opleveren en dat doet de verkoop zeker geen goed.

BMW Motorrad Nederland regelde begin mei 2017 voor Startersmotor.nl een G 310 R, maar heel stiekem had ik bij Van Harten (BMW-dealer in Amersfoort) alvast even kort een rondje gestuurd, echter natuurlijk veel te kort om goed te kunnen oordelen. Wel om even te proeven en dat smaakte naar meer! Tijd om deze Duits-Indiase motor eens goed aan de tand te voelen om te zien of het wat is voor de beginnende motorrijder.

BMW G 310 R 2017

India

Duits-Indiaas? Jazeker, de BMW G 310 R (hierna noem ik 'm "G310R" zonder spaties) wordt geproduceerd door TVS Motor Company, een van de grootste motorfabrikanten in India. De fabriek waar de G310R wordt gemaakt, staat in Hosur, ten zuidoosten van Bangalore op ongeveer een uur rijden afstand. TVS Motor Company staat op plek nummer drie wat betreft grote motorfabrikanten. Daarboven staat op de tweede plek Bajaj en op de eerste plek Hero. Bij TVS maken ze onder andere brommers, motoren en driewielers. Bij een driewieler moet je maar eens Googlen op 'TVS King', een soort van Tuk Tuk. De ontwikkeling van de G310R betreft een samenwerking tussen BMW en TVS. Een andere motorfabrikant dat ook een aantal motoren in India laat produceren is KTM. De Duke 125, Duke 390, RC125 en RC390 worden bij Bajaj geproduceerd, de zojuist genoemde fabrikant op de 2e plek in India qua verkoopaantallen in dat land.

De BMW G310R is eigenlijk een concurrent van de KTM Duke 390. Beide zijn naked bikes, ééncilinders, geschikt voor A2 en beide afkomstig uit India. Niet dat het land van herkomst er toe doet, maar in dit geval ga je dan sneller vergelijken. De KTM Duke 390 kost echter wat meer en heeft 60cc meer dus mag je op gebied van vermogen niet vergelijken, maar de kans is groot dat geinteresseerden in de KTM Duke 390 ook kijken naar de BMW G310R en vice versa. Een vergelijkingstest zal dit niet worden, maar toch wilde ik zien en voelen wat het verschil was en ben op een mooie zondag richting Apeldoorn gereden om bij Premium Motors op een KTM Duke 390 te stappen tijdens de KTM Orange Day, niet wetende dat die demo van Premium Motors zelf was en ik er dus ook eerder en langer op had kunnen rijden. De BMW is en oogt meer straatmotor, waarop je als beginner een goede start maakt. De KTM Duke 390 is waar je een KTM voor koopt; om mee te knallen en plezier te hebben. Plezier lukt ook heel goed op de BMW, maar je merkt toch dat de BMW serieuzer is. Genoeg gepraat over KTM, tijd om verder te praten over de BMW G310R, lees je mee?

 

Gemixte vormen

Vanaf het moment dat ik de G310R al zag staan op de MOTORbeurs Utrecht in 2016, vond ik de motor al een mooie verschijning. De naked bike straalt niet veel agressiviteit uit, maar laat wel zien dat hij ballen heeft ondanks zijn kleine uiterlijk. De motor straalt iets sportiefs uit. Qua uiterlijk zie je dat de G310R familie is van de BMW S1000R. Motorisch is het de kleinste BMW en ook qua looks een niet al te grote motor, geschikt voor rijders van diverse lengtes. De motor zal ongetwijfeld ook in Azie en andere delen van de wereld te koop zijn.

BMW en TVS hebben een leuke startersmotor neergezet. Grote brede tank waar je benen prima passen in de uitsparingen van de tank, LCD-cockpit met veel gegevens, motorblok met omgekeerde inlaat/uitlaat, upside-down voorvork, remmen van ByBre met uiteraard het verplichte ABS en standaard met staalomvlochten remleidingen. Handgrepen ideaal om de motor uit te schuur te halen of voor de passagier om zich aan vast te houden. De verplichte Euro4-reflectortjes zijn ook netjes geplaatst op de voorvork. Beter dan een los ding. Ook aan een bellypan heeft BMW gedacht, wat 'm stoerder doet ogen.

De zithouding op de naked bike is ietsje naar voren, maar niet heel sportief. Het is prima volhouden en eigenlijk als je voor de eerste keer op de motor stapt, zit je meteen goed. Benen passen goed in de uitsparingen van de tank, je zit meteen prima op het zadel, het voelt goed, het voelt vertrouwd. Met 1.80m kom ik met beide voeten prima aan de grond bij een zadelhoogte van 785 mm, maar BMW denkt mee en heeft nog twee zadels beschikbaar voor mensen die wat verder achteraan de rij hebben gestaan bij het uitdelen van de lichaamslengtes en voor langere mensen. Deze zadels geven een zadelhoogte van 770 mm en 800 mm. Door de 'bult' voor de passagiersplek kan je niet verzitten op het zadel. Je zit zoals je zit en naar voren of achteren kan nagenoeg niet. Nu zat ik op het zadel perfect, het voelde aan als het glazen muiltje van Assepoester. In Amerika zouden ze zeggen "It fits like a glove!". Ook na anderhalf uur rijden nog geen pijn in de kont, dus verzitten was niet nodig, maar het voelt ergens wel een beetje opgesloten. De ruimte onder het zadel is voldoende voor het kwijt kunnen van een schijfslot. De Abus Sledg77 die ik gebruik, past met gemak.

De koplamp lijkt qua vorm te zijn ontwikkeld door TVS en doet me denken aan de TVS Victor. Het achterlicht is volledig LED. De knippers zijn normale lampjes, qua vormgeving zou ik ze persoonlijk niet vervangen voor wat anders, maar je hebt motorrijders die het altijd kleiner willen. Het achterspatbord is sportief vormgegeven en erg smal. Veel opspattend vuil zal het niet tegenhouden, maar je wilt mooi zijn of niet. Over de afwerking van de G310R kan ik heel kort zijn, die is gewoon goed. Alles ziet er netjes en stevig uit. het enige wat misschien wat steviger zou mogen is het plastic kapje voor de cockpit waar 'R' op staat. Een ander klein puntje (schoonheidsfoutje) om over te zeuren zijn de rode draadjes net onder de tank aan de rechterkant. Die connector had ik of wat hoger geplaatst of zwarte kabeltjes gebruikt. Maar dat is een beetje zeuren natuurlijk. Verder ziet de motor er kwalitatief goed uit, voelt goed aan en je ziet de Duitse degelijkheid er absoluut in terug. Ook de knoppen aan het stuur voelen zeer solide aan, daar kunnen de Japanners zelfs nog wat van leren. Waar ik nog steeds niet volledig tevreden ben over motoren uit China, ben ik blij verrast dat dit soort combinaties tussen BMW en TVS en KTM en Bajaj toch zijn vruchten afwerpt.

Met 158,5kg rijklaar (met 90% tankvulling en verder de overige vloeistoffen) is de BMW lekker licht en wendbaar en weegt minder dan de vernieuwde Duke 390. Voor beginnende bestuurders zal dit lage gewicht als muziek in de oren klinken, ook met het manoeuvreren in en uit de schuur werkt het lagere gewicht absoluut mee. Maar hoe stuurt het nou? Bij de BMW G310R is het opstappen en wegrijden, het voelt direct zeer vertrouwd. Op de Michelin-banden stuur je gemakkelijk van links naar rechts, elke bocht is echt een feestje, zeker zonder trage automobilisten voor je. Alsof je glijdt over de weg zonder uit te glijden. Het gaat allemaal erg soepel en het blok heeft voldoende pit om het overige verkeer voor te blijven. Op de snelweg is dat even anders, maar daarover lees je hieronder meer.

Cockpit, stuur en het zicht naar achter

De BMW G310R beschikt over een buizenstuur met rondom de handvatten niet heel veel knoppen. Voor een BMW zelfs bizar weinig. Maar alles wat je nodig hebt, is er op te vinden. Links de richtingaanwijzer, grootlicht, pass-knop en toeter. Rechts de killswitch en startknop. De knoppen voelen bijzonder degelijk aan en ook de veertjes van de drukknoppen voelen alsof ze een eeuwigheid mee zullen gaan. Zo degelijk als deze knoppen op de G310R aanvoelen, heb ik zelden gevoeld op andere motoren.

De koppelingshendel en remhendel zijn helaas niet instelbaar. Hoef je ook niet voor die prijs te verwachten, maar de Duke 390 (die dus wel meer kost) heeft dat wel. Over de spiegels op de G310R ben ik wat minder tevreden. Ze laten niet voldoende zien en bij hogere toeren vibreert de boel, waardoor dagrijverlichting van auto's er echt als dansende ledjes uit ziet. Lastig is om te zien wat er direct achter je zit, in beide spiegels zitten je ellebogen er voor en moet je de ellebogen naar binnen draaien om te zien of er wat achter je zit. Gelukkig zijn spiegels makkelijk te vervangen en zijn er honderden soorten te koop, dus genoeg keus. BMW zou eens moeten kijken naar de spiegels op de Kawasaki Z300, Ninja 300, Versys-X 300 en bijv. mijn eigen ER-6N. Daarin zie je zoveel meer.

De cockpit is volledig LCD en omvat voldoende informatie tijdens je rit. Ook met zonlicht er op is alles nog goed afleesbaar. Rondom het LCD heb je nog waarschuwingslampjes en een shift light. Dit schakellampje is niet instelbaar en knippert lekker irritant vanaf 10.000 tpm. Het indicatielampje van de richtingaanwijzers is er maar één, liever zie ik er twee, voor elke kant één. Het LCD-display zelf toont onderaan een redelijk afleesbare toerenteller, huidige snelheid, gear-indicator, klok en brandstofniveau. Na het tanken blijft die meter nog even laag staan, omdat waarschijnlijk het niveau eens per één a twee minuten wordt gecontroleerd. Bijna een kilometer verder, na een tankbeurt, stond de meter pas weer bovenaan. De eerste 600 meter zag ik niets oplopen en bleef de tank op bijna leeg staan, na 800 meter rijden stond de meter bijna weer op vol. Geen probleem natuurlijk, maar wel wat opmerkelijk. Via de knop aan de linkerkant kan je nog door de menu's heen switchen en kiezen voor totale kilometerstand, twee tripmeters, nog te halen afstand met huidige brandstof, motortemperatuur, huidig verbruik, gemiddelde snelheid, gemiddeld verbruik en de datum. Voldoende informatie, wat mij betreft. De afwijking van de snelheidsmeter tegenover GPS is minimaal. Zie hiervoor de video op YouTube.

 

Het motorblok met de omgedraaide kop

Het 313cc ééncilinder-motorblok is ontwikkeld door BMW en TVS en hangt in een stalen buizenframe. Redelijk uniek aan dit motorblok is dat de cilinder naar achter helt en daarbij een 180 graden gedraaide cilinderkop heeft. De inlaat zit bij dit blok aan de voorkant, de uitlaat aan de achterkant. Deze techniek is door Cannondale ontwikkeld voor haar crossmotoren en ook daarna al eens gebruikt op Yamaha crossers. BMW gebruikt de techniek nu ook en wil daarmee het zwaartepunt naar beneden en meer richting voorwiel verschuiven, om de motor wendbaarder en beheersbaarder te maken.

Met een druk op de knop start het blokje en draait stationair wat hoger in toeren dan andere motorblokken. Het varieert tussen de 1.500-1.800 tpm. De afleesbaarheid van de toerenteller is niet zo nauwkeurig dat ik je een exact getal kan geven, maar ook met warm blok heb ik regelmatig 1800tpm gezien. Mogelijk is dit gedaan om het blok minder snel af te laten slaan. De uitlaat pruttelt er rustig op los, maar is wat mij betreft iets te stil. Snel vervangen dus voor iets met een iets donkerder geluid. Het blokje trilt onderin nauwelijks en ook bovenin valt het eigenlijk wel mee. De koppeling is erg licht en fysiek zitten de versnellingen erg kort op elkaar. In de praktijk is alleen de eerste versnelling vrij kort en kan je daarna lang doortrekken in elke versnelling. De bak lijkt wel op een Zwitsers uurwerk qua precisie. Omhoog en naar beneden schakelen kan zelfs zonder koppeling zonder tegensputteren.

Het blok zelf, met een lineaire vermogensafgifte, is best pittig met een maximaal vermogen van 25kW (34pk) bij 9.500tpm en een koppel van 28Nm bij 7.500tpm. Vanaf 3.000 toeren begint het blok redelijk te trekken, maar de echte pret zit 'm vanaf 7000tpm tot aan de top. Bij 7000 tpm voel je 'm een stuk harder trekken en bij 9.000tpm gaat dat nog lekker door tot je hard in de begrenzer komt bij 11.000tpm. Het beste kan je dus het blok rond de 7000 tpm of hoger houden, omdat je dan ongeveer beschikt over het maximale koppel en vermogen. De G310R is zeer geschikt voor binnendoor rijden. Bij verkeerslichten kan je gerust naar voren kruipen, om als eerste te vertrekken. Ook op 80km- en 100km-wegen ben je heer en meester, maar op de snelweg ben je wat meer de underdog. Dan komt het limiet van maar 313cc's en een motorblok met één cilinder naar voren. Niet dat je niet op de snelweg mee kan rijden, maar je moet niet verwachten veel sneller te zijn dan anderen. Op de snelweg tik je bij 100km/u ongeveer 7000 tpm aan, 8000 tpm bij 130km/u en 140km/u bij 9.000 toeren. Tussen 8.000-8.900 tpm zit de meeste vibratie in het stuur en de tank. Mijn advies is dan om het gas verder open te draaien om trillingen te verminderen. Uiteraard wel waar het mag. Even inhalen op de snelweg kan zonder terugschakelen. Omdat je in de zesde versnelling toch in de powerband zit, kan je meteen het gas opendraaien en door. Met terugschakelen gaat het misschien iets sneller, maar niet veel sneller.

Van 0 naar 100 km/u kan vanuit stationair toerental in 7.3 seconden, geef je al een poepie gas vooraf, dan lukt het zelfs in 6.2 seconden. Niet verkeerd! De topsnelheid op de snelweg kwam uit op 157km/u, maar met flinke tegenwind is soms hoger dan 140km/u niet haalbaar. Nog steeds zeer acceptabel en met ééncilinders is heel hard rijden toch niet echt prettig om lang vol te houden. Het fijnste is eigenlijk om gewoon 110-120km/u te cruisen op de BMW G310R, dan kom je ook relaxt op je bestemming aan. Nog beter is gewoon om binnendoor lekker te spelen, want binnendoor op de BMW G310R is zo veel leuker en komt het blok beter tot zijn recht. Eigenlijk op elke motor wel.

Bij het loslaten van het gas, blijft het gas een beetje na-ijlen. Alsof de ECU langzamer de gasklep dicht gooit. Mogelijk is dit gedaan als een soort van software-matige slipperclutch om bij het teveel terugschakelen en weer op laten komen van de koppeling niet direct het achterwiel te laten blokkeren. Op rotondes waar je achter auto's zit en het gas los moet laten is het wel eens vervelend dat de motor dan nog iets meer naar voren gaat in plaats direct afremt op de motor. Verder geen nare ervaringen mee gehad, maar ik heb liever een motorblok wat preciezer (direct) reageert op mijn gasreacties. Overigens is dat niet exemplarisch, ook bij Van Harten was dit het geval.

Onderhoud van het blok valt zeker niet over te klagen: elke 10.000km nieuwe olie, elke 20.000km controle van de klepspeling. Het oliepeilglaasje zit, in tegenstelling van wat je zou denken, aan de linkerkant van het blok. Mocht je je afvragen wat de onderhoudsintervallen van een KTM Duke 390 zijn? Een KTM Duke 390 (model 2017) mag elke 7.500km nieuwe olie en elke 15.000km moeten de kleppen worden geïnspecteerd. De BMW G310R hoeft dus vaker langs de dealer dan de KTM Duke 390, maar dat komt ook omdat de blokken bij KTM het onderste uit de kan halen qua vermogen.

In de tank past 11 liter brandstof, waarvan 1 liter reserve. Het gemiddelde verbruik kwam uit op 1 liter op 25,5 kilometer, maar dat was net redelijk net maar vlot rijgedrag. Ook heb ik 1 op 23,1 gezien met veel snelwegwerk, waarbij er veel tegenwind was en de snelheid bijna niet onder de 130km/u uit kwam. BMW geeft zelf ongeveer 1 op 30 op, maar ik denk niet dat je dan plezier hebt van je rit. Zuiniger dan 1 op 25,5 zal ongetwijfeld lukken, maar 1 op 30 klinkt onrealistisch. Met 11 liter is een actieradius van 275km goed mogelijk. Met lange snelwegritten zou ik bij 250km zeker gaan tanken, om moeten lopen te voorkomen.

BMW G 310 R 2017

Banden, vering en ByBre

De zwarte 17" spaakwielen van de BMW G310R zijn voorzien van Michelin Pilot Street banden. Aan de voorkant een 110/70 band en aan de achterkant een 150/70 band. Best breed voor een 300cc'ertje. De banden geven een vertrouwd gevoel en je gooit de motor zo gemakkelijk van links naar rechts, elke bocht is één groot feest. Een Suzuki GS500e werd vroeger nog wel eens een gooi- en smijtfiets genoemd, nou, vergeleken met de BMW G310R is dat een oude lompe tank. Een enkele keer is een bitumenstreep iets te glad en voel je 'm glijden, maar over het algemeen erg fijne banden voor deze motor. In de regen niet gereden op de G310R, wel op nat wegdek, maar helaas kan ik daar geen uitspraken over doen.

De vering op de G310R is basic maar goed. Aan de voorkant een upside-down voorvork met een diameter van 41mm en een veerweg van 140mm. De voorvork is niet instelbaar. De achterkant een monoshock met een veerweg van 131mm, waarbij de veervoorspanning instelbaar is (met gereedschap) in tien standen. De G310R is redelijk zacht afgeveerd en filtert veel oneffenheden uit het wegdek. Ook drempels kan je met redelijke snelheid pakken zonder gelanceerd te worden uit het zadel.

BMW heeft de remmen op de G310R goed voor elkaar. Aan de voorkant huist een schijf van 300mm met een radiaal-gemonteerde vierzuiger-remklauw van ByBre. ByBre staat voor 'By Brembo'. ByBre-remmen tref je op de wat kleinere motoren aan in voornamelijk Brazilië, India, China en delen van Azië. Het is het B-merk van Brembo zelf en ook KTM maakt gebruik van deze remmen bij de motoren die in India worden gemaakt. Aan de achterkant tref je een 240mm remschijf aan met een zwevende Bybre-remklauw. Uiteraard met tweekanaals-ABS (hoewel de bekende ABS-krans niet goed zichtbaar is) en BMW heeft vanuit de fabriek de motor meteen voorzien van staalomvlochten remleidingen. Bij de voorrem dien je eerst de rem iets in te knijpen voor er wat gebeurt, maar de motor remt prima af en je kan flink doorknijpen om hard te remmen. Hierbij kan je flink laat remmen met de stoppers van ByBre. De achterzijde remt iets minder krachtig, maar voldoende in normaal verkeer (als je de voorrem er niet eens bij zou pakken). Het zou prettig zijn als de voorrem eerder aan zou grijpen, maar dat is een kwestie van wennen. Voor een beginnende motorrijder nu wellicht zelfs beter.

Conclusie

De BMW G310R laat zien dat de samenwerking tussen BMW Motorrad en TVS prima verloopt. Ze hebben samen een fantastische motor op de markt gezet die zeer geschikt is voor beginners en absoluut leuk is voor de gevorderde motorrijder die op zoek is naar een niet al te dure woon-werkmotor. De lineaire afgifte van het motorblok maakt de motor voorspelbaar en is krachtig genoeg om binnendoor lekker snel te zijn en op de snelweg goed mee te kunnen komen. Wel minimaal rondom 7.000tpm blijven, om in de powerband met het maximale koppel te blijven zitten, om altijd voldoende vermogen te hebben als je gas geeft. Gelukkig heeft BMW er meteen goede banden onder gezet, bij de motoren met een lagere prijs willen fabrikanten er nog wel eens goedkopere IRC-banden onder leggen, die met regenachtig weer twijfelachtig werken en geen vertrouwen geven. De keus voor Michelin Pilot Street is prima en elke bocht is weer een feest op de lichte en wendbare BMW G310R. vanwege het ééncilinderblok is de motor minder geschikt voor hele lange stukken snelweg op hogere snelheid (130km/u +). Onmogelijk is het niet, maar met een extra cilinder is het meer comfortabel. Extra accessoires heeft BMW ook geregeld, zo is een topkofferrek en een topkoffer leverbaar en ook aan een middenbok is gedacht. De verschillende zadels hebben we hierboven al genoemd, voor alle andere accessoires kijk je hier (PDF in Downloads-sectie).

In de anderhalve week dat ik de motor onder mijn kont had, heb ik mij er erg mee vermaakt en ben geen echte negatieve punten tegengekomen. Persoonlijk zou ik wel kiezen voor spiegels met meer zicht en wellicht een andere uitlaat voor een diepere en donkerdere roffel, maar dat zijn persoonlijke dingen. Over de motor zelf erg positief, maar qua prijs liggen er twee concurrenten op de loer; De Kawasaki Z300 is voor ongeveer 200 euro meer te koop en dan krijg je er een Performance Pakket bij (o.a. Akrapovic demper en seatcover) en een extra cilinder, die grote stukken snelweg prettiger maakt vanwege een fijnere motorloop. Onderhoud op de Z300 is wel vaker nodig; elke 6000km olie en elke 12000km kleppen. Daarnaast weegt de Z300 ongeveer 12 kilo extra. De andere concurrent is de eerder genoemde KTM Duke 390, die ongeveer 750 euro meer kost en sinds dit jaar veel technische snufjes aan boord heeft (waarschijnlijk deels ook i.v.m. komst G310R), maar ook daarvan is het onderhoud intensiever dan bij de G310R; elke 7500km verse olie en elke 15000km klepcontrole. Ook de Duke 390 weegt iets meer dan de G310R. Deze minimale meerprijzen laten je misschien twijfelen, maar aan de andere kant moet de beginnende motorrijder ook nog motorkleding kopen, wat juist met die extra euro's kan worden gedaan. Het enige antwoord als altijd; ga op al deze (of meer) motoren proefrijden om uiteindelijk je eigen keuze te bepalen, die kan ik niet voor je doen. Wel kan ik je met zekerheid zeggen dat de BMW G310R een goede keus is voor het A2-rijbewijs en het een prima start is van je motorleven.

TVS is overigens zelf van plan om op basis van dit blok rond juli 2017 met de TVS Akula 310 op de markt te komen, een mooie racer die we in Europa waarschijnlijk niet zullen zien. Zo'n samenwerkingsverband werkt twee kanten op en daar is niets mis mee. Hoe meer keus voor A2, hoe leuker, maar ook lastiger voor de beginnende rijder om de juiste motor te kiezen.

De BMW G310R is te koop voor 5694 euro inclusief alle kosten en verkrijgbaar in de kleuren Pearlwhite metallic, Cosmicblack uni en Stratoblue metallic. Vergeet niet de foto's te bekijken in de fotogalerij, onder de YouTube-filmpjes.

Met dank aan BMW Motorrad Nederland voor het beschikbaar stellen van de motor. Meer informatie over de BMW G310R? Klik hier.

Pro Laag rijklaargewicht, speels en zeer wendbaar, fijne versnellingsbak, lichte koppeling, best pittig blok hoger in toeren
Con Zicht spiegels, niet kunnen verzitten op zadel (al is de zit wel perfect, dus of dat een minpunt is?)

Motortype Viertakt, ééncilinder, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud 313cc
Versnellingen 6
Vermogen/koppel 25kW (34pk) @ 9.500 tpm / 28Nm @ 7.500 tpm
Gewicht 158,5kg rijklaar
Tankinhoud 11 liter, 1 liter reserve
Verbruik 1 op 25.5 gemiddeld, bij lekker doorrijden
Topsnelheid 157km/u
Rijbewijs A2, A

Meer informatie over de BMW G310R zoeken op internet:

Aangepast zoeken

 



BMW G310R links

BMW G310R tank

BMW G310R rechts

BMW G310R knipper

BMW G310R rechts

BMW G310R voorwiel

BMW G310R cockpit

BMW G310R achterspatbord

BMW G310R stuur links

BMW G310R stuur rechts

BMW G310R koplamp

BMW G310R motorblok links

BMW G310R motorblok rechts

BMW G310R oliefilter

BMW G310R remschijf achter

BMW G310R vooronder

BMW G310R ruimte onder zadel

BMW G310R schakelpook

BMW G310R rempedaal

BMW G310R links

BMW G310R achterveer

BMW G310R achter

BMW G310R koelvloeistof

BMW G310R achtertandwiel

BMW G310R achterwiel

BMW G310R gedraaid

BMW G310R kabeltjes

BMW G310R uitlaat

 

MotoPlus proefabonnement 10 euro

 

 

Wil je reageren? Dat kan hieronder:

comments powered by Disqus

© Copyright 2007-2017 Startersmotor.nl - privacy policy/disclaimer | over ons | adverteren | links | Startersmotor helpen | contact | Startersmotor.nl op Twitter Startersmotor op Facebook Startersmotor op YouTube